Nr 2 2013
Läs en intressant artikel om hur man kan använda IT i undervisningen. (länkar finns nedan). Vi fortsätter också bevakningen kring musikens situation i gymnasieskolan. Förutom detta finns en sammanställning av regler för kopiering och då främst det som rör musikundervisning. När det gäller forskning är temat denna gång "Musik och genus".
Ännu en gång har vi fått ett intressant text som tar ställning för musiken i skolan. Denne okände bidragsgivare kopplar detta till aktuell forskning.
Avslutningsvis: du missar väl inte att läsa vår ordförande Kristina Stenborgs krönika?
Länkar:
- Martin Snickars hemsida
- Ultimate-guitar
- Megachords
- 911tabs
- Karaokeparty
- Songsterr
- Instruktionsfilm - Songsterr
- Onlinepianist
- Soundation
- Jamstudio
- instruktioner se "In the classroom"! - PIM om ljud bl a Audacity
- Martin Snickars musikhistoria
- Aptuner
- Noteflight
- Bonus-presskopia
- Kolla källan
- Rapporten Musik och genus
Snabbsök
halvklass lågstadiet implementering forskning läroplan timplan stipendium musiklyssning lön musikhögskola kursplan isme musikhistoria undervisning, kör kulturrådet politik digitalt konferens klassrum ikt nätverk noter fortbildning debatt internationellt läromedel möt musiklärare krönika recension undervisning reportage tips gymnasiet sång arbetsmiljö utbildning estetisk verksamhet kulturskola projekt musikläraren betyg sångbok upprop estetkongress make music matter rapport upphovsrätt musikaffär skolinspektionen musikens dag förstelärare intervju lgr 22 avtal rytmik logonom anpassad grundskola
Senaste
- Musikläraren nov 24
- Musikläraren mars 24
- Musik för elever med kognitiva funktionsvariationer
- Musikläraren nov 23
- Barytonukulele
- Dags att lira
- Musikoteket Studio
- Dirigering och ensembleledning
- Musikläraren mars 23
- Sim Salli Surrum
- Barnens Sångbok
- Svenska allsånger
- Estetkongress Västerås
- MRs första stipendiat
- Scorecloud Songwriter
- Musikläraren nov 22
- Dags att lira
- Huvud, axlar, knä och tårar
- Jag inser vilken tur jag haft...
- Att skriva sångtexter